BLOGI
OTA YHTEYTTÄ!
YRITYS
ASIAKKAITA
PALVELUT
ETUSIVU

Yritysbrändien rakentaja Turku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yritysbrändien rakennusta ammattitaidolla

Olen Kirsi Orava, liikkeenjohdon konsultti, nelinkertainen KasvuOpen mylläri, yrittäjä ja KTM. Yritykseni Brallon perustin syksyllä 2013. Takanani on yli 20 vuotta kokemusta liiketoiminnan kehittämis- ja johtotehtävissä IT-, tuotekehitys- ja taloushallinnon alueilla. 

 

Autan yrityksiä luomaan epäreilua kilpailuetua.

Yrityksen tarkoitus ja brändi ovat molemmat aineettomia kilpailutekijöitä, joita kilpailijat eivät pysty kopioimaan. Yhteinen tarkoitus ja vahva strategiaa toteuttava yritysbrändi luovat arvoa asiakkaille ja lisäävät työntekijöiden tyytyväisyyttä,  

Työssäni oleellista on:

  • asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen
  • laajojen kokonaisuuksien selkeyttäminen
  • olennaisen tunnistaminen ja kiteyttäminen 
  • ammattimainen työpajojen ja keskustelujen fasilitointi ja sparraus
  • brändin totetuksen luova ideointi
  • ammattimainen projektien läpivienti

 

Brändin rakentaminen on tahtolaji

Lukuisten samankaltaisten tuotteiden ja palveluiden maailmassa brändi on usein ainoa keino erottautua. Tuotteita ja palveluita kilpailijoiden on helppo kopioida, brändiä taas ei.

Oikein rakennettu brändi toteuttaa yrityksen strategiaa tiivistäen yrityksen menestystekijät ja asiakkaille tuottaman arvon. Aito ja vahva brändi houkuttelee uusia asiakkaita ja lisää asiakkaiden brändiuskollisuutta. Vahva brändi innostaa myös työntekijöitä ja houkuttelee päteviä työnhakijoita.

Työntekijöiden, brändilähettiläiden, rooli on merkittävä brändi vahvistamisessa. Brändiä rakennetaan yrityksessä joka puolella, esim. asiakaspalvelutilanteissa, rekrytoinnissa, myyntipalavereissa ja sosiaalisessa mediassa. Yritysbrändin rakentamisen ei tarvitse olla kallista, pienillä ideoilla, teoilla ja yksityiskohdilla voidaan tarjota asiakkaille brändin mukaisia kokemuksia. 

BrandInno™ on kehittämäni tehokas malli brändin rakennukseen. BrandInno™-mallissa tavoitebrändin määrittely ja ideointi etenee selkein askelin. Lopputuloksena on tavoitebrändi, joka on: 

  • aito, yrityksen "näköinen", 
  • asiakkaille merkityksellinen,
  • kilpailijoista erilaistava ja
  • työntekijöitä innostava.